|
Study: Diet Soda Does Not Help With Dieting
I always had a hint that there was something fishy about diet sodas and finally it has been researched. Two recent studies show that those who drinking diet soda have poorer health compared to those who don’t drink the beverage. People who claimed they drank two or more diet sodas a day noticed that an increase in their waist size that was six times greater than those of people who didn’t drink diet soda, according to researchers from the University of Texas Health Science Center at San Antonio. Yahoo reports that a second study that found the sweetener aspartame raised blood sugar levels in diabetes-prone mice. “Data from this and other prospective studies suggest that the promotion of diet sodas and artificial sweeteners as healthy alternatives may be ill-advised,” said study researcher Helen P. Hazuda, professor and at the university’s school of medicine. “They may be free of calories, but not of consequences.” That study was based on information from 474 participants in a larger, ongoing study called the San Antonio Longitudinal Study of Aging. The participants were followed for nearly 10 years for to conclude the data of that study. Read it at Yahoo. |
|
